Thursday, October 7, 2010

Mengapa Kita Lambat Bertemu Jodoh?

Ni en.ajis la ni, bising2 pasal aku tak kawen lg. Aduh..pastu disuruhnya aku bc artikel ni...
artikel ni panjang sbnrnya tp aku letak tajuk utama ja kat sini, sebab artikelnya dah dishare dlm blogspot fazilzurakil ,

"Usaha sudah dibuat tapi mengapa masih ada yang tidak bertemu jodoh? Menurut Dato’ Dr Hj Mohd Fadzilah Kamsah, lambat bertemu jodoh ini mungkin disebabkan:
  1. Usaha Belum Sempurna
  2. Belum Benar-benar Bersedia
  3. Tiada Daya Penarik
  4. Doa Tidak Makbul
  5. Restu Ibu Bapa Belum Total
  6. Faktor Metafizikal
Ada betulnya jugak artikel ni... usaha tu aku rs..tak byk kot aku usaha ke arah tu, then klau dah tak berusaha tu means tak bersedia tuk ke stage tu lg lah..
Tiada daya penarik ~ urmmm...no komen lah bab ni, terima seadanya, as long as am happy with who i am kan.. doa tak makbul ni susah nak ditafsirkan sb yg makbulkan doa kita tu Allah, jd hanya Allah yg lebih tau apa yg terbaik tuk hambaNya. Teringat kata2 Ally Iskandar dlm MHI pagi raya baru ni, sebab dia slalu kena buli ngan soklan "bila nak kawen?"...katanya~(sbnrnya ayat dr mak dia) "jodoh tu tak lambat and tak jugak cepat...just nice je" :) suka betul aku ngan ayat tu....
Restu mak bapak ni..urmm..mak bapak dah suh kawen dah sbnrnya...tp bebalik pd punca pertama td tu...blum la nampak gayanya..
Faktor metafizikal ni ~ dah masuk bab2 sihir n buatan org..urmm no komen jgk.

Blum sampai seru lg...


No comments:

Post a Comment